[POP/팝송 추천/듣기] Billy Joel - Honesty 가사 해석 번역 빌리 조엘 어니스티


 

[POP/팝송 추천/듣기] Billy Joel - Honesty 가사 해석 번역 빌리 조엘 어니스티

 

 

 

 

If you search for tenderness
It isn't hard to find
You can have the love you need to live

But if you look for truthfulness 
You might just as well be blind
It always seems to be so hard to give

Honesty is such a lonely word
Every one is so untrue
Honesty is hardly ever heard 
But mostly what I need from you

I can always find someone 
To say they sympathize
If I wear my heart out on my sleeve

But I don't want some pretty face 
To tell me pretty lies
All I want is someone to believe

I can find a lover
I can find a friend 
I can have security until the bitter end
Anyone can comfort me with promises again 
I know I know I know

When I'm deep inside of me 
Don't be too concerned
I won't ask for nothing while I'm gone
When I want sincerity
Tell me where else can I turn
'Cause you're the one that I depend upon

 


만약 당신이 다정함을 찾는다면 그건 찾기 힘들지 않아요 
당신은 살아가는데 필요한 사랑을 가질 수 있어요 
그리고 만약 당신이 진실함을 찾는다면 

당신은 차라리 앞을 못보는게 나아요 
준다는 것은 항상 너무 힘이 드니까요 

정직이란 이처럼 외로운 말이예요
모두가 다 그렇게 진실하진 않으니까요 
정직이란 말은 거의 들을 수가 없기에 
내가 당신에게서 가장 필요로 하는 것이지요 

나는 항상 나와 공감하는 누군가를 찾을 수 있어요 
만약 내가 나의 진실한 감정을 나타내 보인다면

하지만 난 내게 듣기좋은 거짓말을 해줄 예쁜 얼굴을 원하진 않아요 
내가 원하는 건 오로지 믿을만한 누군가이지요 

나는 연인을 찾을 수 있어요 
친구도 찾을 수 있어요 
나는 끝까지 안전할 수도 있어요 
누구라도 다시 약속하는 것으로 나를 위로해줄 수 있어요 
난 알아요, 알고 있어요 

내가 곰곰히 생각에 잠길 때면 너무 걱정하지 말아요 
내가 생각에 잠겨있는 동안 난 아무것도 바라지 않을거예요 
내가 진실을 원할 땐 어디서 돌아서야 하는지를 내게 말해주세요 
왜냐하면 당신은 내가 의지하는 하나뿐인 사람이니까요

 

728x90