[POP/팝송 추천/듣기/영어] Various Artist - Gloomy Sunday 가사 해석 번역 글루미 선데이


 

[POP/팝송 추천/듣기/영어] Various Artist - Gloomy Sunday 가사 해석 번역 글루미 선데이

 

 ※ 영상이 안 나올 경우 댓글로 알려주시면 감사하겠습니다.  

 

Sunday is gloomy 
My hours are slumberless 
Dearest the shadows 
I live with are numberless 
Little white flowers 
Will never awaken you 
Not where the black coach 
Of sorrow has taken you 
Angels have no thought 
Of ever returning you 
Would they be angry 
If I thought of joining you 
Gloomy Sunday 

Sunday is gloomy 
With shadows I spend it all 
My heart and I have decided 
To end it all 
Soon there'll be flowers and prayers 
That are said I know 
But let them not weep 
Let them know 
That I'm glad to go 
Death is no dream 
For in death I'm caressing you 
With the last breath of my soul 
I'll be blessing you 
Gloomy Sunday 

Dreaming 
I was only dreaming 
I wake and I find you asleep 
In the deep of my heart dear 
Darling I hope 
That my dream never haunted you 
My heart is telling you 
How much I wanted you 
Gloomy Sunday 
Gloomy Sunday


우울한 일요일
내 시간은 헛되이 떠도네
가장 사랑스러운 것은 그림자들
헤일 수 없이 수많은 하얀 꽃들과 함께 내가 머무네
검은 슬픔의 벤치가 당신을 데려갈 때까지
결코 그대를 깨우지 않으리
천사는 다시 그대를 돌려주지 않을 거야
내가 당신 곁에 머문다면 천사는 분노할까?

우울한 일요일
내가 흘려보낸 그림자들과 함께
내 마음은 모든 것을 끝내려 하네
곧 촛불과 기도가 다가올 거야
그러나 아무도 눈물 흘리지 않기를...나는 기쁘게 떠나간다네
죽음은 꿈이 아니리
죽음 안에서 나는 당신에게 소홀하지 않네
내 영혼의 마지막 호흡으로 당신을 축복하리

우울한 일요일
꿈꿀 뿐, 나는 깨어나 잠든 당신을 보는 꿈을 꿀 뿐...
내 마음 깊은 곳에서 나는 소망하네
내 꿈이 당신을 유혹하지 않기를...
내 마음이 속삭이네
내가 당신을 얼마나 간절히 갈망하는지..


728x90