[POP/팝송 추천/듣기/영어] Rascal Flatts - What Hurts The Most 가사 해석 번역 래스칼 플래츠 왓 허츠 더 모스트


 

[POP/팝송 추천/듣기/영어] Rascal Flatts - What Hurts The Most 가사 해석 번역 래스칼 플래츠 왓 허츠 더 모스트

 

 ※ 영상이 안 나올 경우 댓글로 알려주시면 감사하겠습니다.  

 

I can take the rain on the roof of this empty house
이 비어버린 집 지붕에 떨어지는 빗소리도 견뎌 낼 수 있어요
That don't bother me
그런 건 전혀 신경쓰이지 않아요
I can take a few tears now and then and just let'em out
가끔씩 흘러내리는 눈물도 참을 수 있어요 그냥 흘려 보내면 되니까요

I'm not afraid to cry every once in a while even though
가끔씩 울고싶어도 참을 수 있어요
Goin' on with you gone still upsets me
그대와 함께 지냈던 날들이 저 멀리 가버렸다는 걸 참을 수 없지만서도
There are days every now and again I pretend I'm okay
괜찮은 척 했던 날들도 있어요
But that's not what gets me
하지만 이런 것때문에 힘들어 하는 게 아니에요

What hurts the most
내가 가장 견디기 힘든 이유는
Was being so close
그렇게 거창한 게 아니었어요
And havin' so much to say
하고싶은 말도 많았고
And watchin' you walk away
그대가 떠나가는 걸 지켜봐야만 했던 거에요


And never knowin'
전혀 몰랐어요
What could've been
내가 뭘 해줄 수 있는 지를
And not seein' that lovin' you
내가 그대를 사랑하고 있다는 걸
Is what I was tryin' to do
전혀 알아차리지 못했다는 거에요

It's hard to deal with the pain of losin' you everywhere I go
내가 발을 딛는 그 어떤 곳마다 그대와의 이별이 생각나서 견딜 수가 없어요
But I'm doin' it
하지만 애써 견뎌내고 있죠
It's hard to force that smile when I see our old friends and I'm alone
오랜 친구들을 만나 혼자라는 걸 느끼고도 애써 웃어보이는 것도 힘들어요
Still harder gettin' up, gettin' dressed, livin' with this regret
잠에서 깨어나 옷을 입으면서도 후회 속에 살아가는 이 나날들이 더욱 더 무거워져요
But I know if I could do it over
내가 다시 처음부터 돌아간다면
I would trade, give away all the words that I saved in my heart
내 가슴에 묻어놓고 남겨놓은 채 하지 못했던 말들을
That I left unspoken
할 수 있을 것 같아요

What hurts the most
내 마음을 가장 아프게 하는 이유는
Is being so close
정말 거창한 게 아니에요
And havin' so much to say (much to say)
그대에게 해주고 싶은 말이 그렇게 많았는데
And watchin' you walk away
그대가 떠나는 뒷모습을 바라보고만 있던 거에요

And never knowin'
전혀 몰랐어요
What could've been
내가 뭘 해줄 수 있는 지를
And not seein' that lovin' you
내가 그대를 사랑하고 있다는 걸
Is what I was tryin' to do
전혀 알아차리지 못했다는 거에요

Oh yeah


What hurts the most
내가 가장 견디기 힘든 이유는
Was being so close
그렇게 거창한 게 아니었어요
And havin' so much to say
하고싶은 말도 많았고
And watchin' you walk away
그대가 떠나가는 걸 지켜봐야만 했던 거에요

And never knowin'
전혀 몰랐어요
What could've been
내가 뭘 해줄 수 있는 지를
And not seein' that lovin' you
내가 그대를 사랑하고 있다는 걸
Is what I was tryin' to do
전혀 알아차리지 못했다는 거에요

Not seein' that lovin' you
내가 그대를 사랑하고 있다는 걸
Is what I was tryin' to do
전혀 알아차리지 못했다는 거에요

728x90