[POP/팝송 추천/듣기/영어] Nickelback - If Everyone Cared 가사 해석 번역 니클백 이프 에브리원 케어드


 

[POP/팝송 추천/듣기/영어] Nickelback - If Everyone Cared 가사 해석 번역 니클백 이프 에브리원 케어드

 

 ※ 영상이 안 나올 경우 댓글로 알려주시면 감사하겠습니다.  

 

From underneath the trees, we watch the sky
나무 아래에서, 우리는 하늘을 보았지

Confusing stars for satellites
위성이 되기 위해 흔들리는 별

I never dreamed that you'd be mine
나는 네가 나의 것이라고 꿈에서도 생각하지 못했지

But here we are, we're here tonight
그러나 우리는 여기에 있어, 오늘 밤에..

Singing Amen, I'm alive
아멘이라고 노래하며, 나는 살아가지.

Singing Amen, I'm alive
그렇게 감사하며, 나는 살아가.

If everyone cared and nobody cried
모두가 위하고 아무도 슬퍼하지 않는다면

If everyone loved and nobody lied
모두가 사랑하고 아무도 거짓말을 하지 않는다면

If everyone shared and swallowed their pride
모두가 서로의 자부심을 공유하고 인정한다면

We'd see the day when nobody died
아무도 죽지 않았을 때 우리는 그 날을 볼수 있어.

And I'm singing
그리고 나는 노래해.

Amen I, I'm alive
아멘, 나는 살아있어


Amen I, I'm alive
아멘, 나는 살아가지.

And in the air the fireflies
그리고 하늘을 떠돌아다니는 반딧불

Our only light in paradise
천국에 있는 단 하나의 빛

We'll show the world they were wrong
우리는 이 세상에 그들이 틀렸었다는 걸 보여줄거야

And teach them all to sing along
그리고 그들에게 노래하는 모든 사람을 가르칠거야

Singing Amen, I'm alive
아멘이라고 노래하며, 나는 살아가지.

Singing Amen, I'm alive
그렇게 감사하며, 나는 살아가.

If everyone cared and nobody cried
모두가 위하고 아무도 슬퍼하지 않는다면

If everyone loved and nobody lied
모두가 사랑하고 아무도 거짓말을 하지 않는다면

If everyone shared and swallowed their pride
모두가 서로의 자부심을 공유하고 인정한다면

We'd see the day when nobody died
아무도 죽지 않았을 때 우리는 그 날을 볼수 있어.

And as we lie beneath the stars
우리가 별 아래 누워있기 때문에

We realize how small we are
우리가 얼마나 작은 존재인지 알아

If they could love like you and me
만약 그들이 너와 나 같이 사랑할수 있다면

Imagine what the world could be
세계가 어떻게 바뀔 수 있었던지를 상상해봐.

If everyone cared and nobody cried
모두가 위하고 아무도 슬퍼하지 않는다면

If everyone loved and nobody lied
모두가 사랑하고 아무도 거짓말을 하지 않는다면

If everyone shared and swallowed their pride
모두가 서로의 자부심을 공유하고 인정한다면

We'd see the day when nobody died
아무도 죽지 않았을 때 우리는 그 날을 볼수 있어.

We'd see the day, we'd see the day
When nobody died
We'd see the day, we'd see the day
When nobody died
We'd see the day when nobody died

728x90